THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Rabu, 2 April 2008

'Laa ilaaha illallah'

HARI KIAMAT akan SEGERA TIBA dan batu bintang akan terbit, AL QURAN akanhilang dan matahari akan dekat diatas kepala, saat itulah manusia akanpanik".Itulah akibat dari kelakuan mereka yang selalu menuruti HAWA NAFSUdalam jiwa. Dan Barangsiapa yang menyebarkan ayat ini kepada teman-temanatau Masyarakat Islam sekitarnya..

"SEBARKANLAH AJARANKU WALAU SATU AYATPUN" (Sabda Rasulullah S.A.W) "Nescaya ALLAH S.W.T memperbaiki bagimuamalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaatiALLAH S.W.T dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenanganyang besar." (Surah Al-Ahzab:71)

AWAS! pemberian CD free bertajuk AHMAD'DREAM motifnya memurtadkan melayuislam.watak lakonan oleh org melayu yg berjayadimurtadkan.Sebarkan kalu sayang pada islam!!

Aneh ya, ketika seseorang yang kita sayangi memanggil kita,serta-merta kita datang untuk penuhi panggilannya... Tapi ketika ALLAHmemanggil kita (azan), biasanya kita akan malas dengan alasan waktunyamasih panjang. Heran ya..bagaimana ketika anda membaca pesanan ini,anda tidak akan mengirim kepada beberapa orang yang ada di dalammessenger anda kerana anda risau apakah mereka akan fikirkantentang diri anda atas kiriman ini kepada mereka.. Heran ya bagaimanakita lebih bimbang akan apa yang orang fikirkan tentang kita...daripada apayang ALLAH fikirkan? Renungkan lah..

Berhati-hati,kalau ada sesiapa nak jual atau "approach" berkenaan perfume and suruh anda menghidu bau perfume tersebut, tolong jgn hidu..terdapat kes dimana seorg gadis didatangi dua (2)lelaki yg mendakwa melakukan kajian psl myk wangi dan menyuruh gadistersebut menghidunya..sejurus kemudian gadis itu pengsan.sedar2 iaberada didpn sebuah bangunan,dan mendapati dirinya dirogol.barangberharga, wallet,henpon semua dirompak..so beringat2 lah la ni macam2kes jenayah ada........

Kalau sudah dapat anggaplah ini rezeki........ Baca, sebut lepas tuforward... Assalamu 'alaikum, Kubur itu gelap, cahayanya ialah "LaaIlaaha IllalLah". Jika diletakkan langit dan bumi di sebelah dacing,dan kalimah ini di sebelah yang satu lagi, pasti lebih berat laginilai kalimah 'Laa ilaaha illalLah' ini.

Rasulullah saw. bersabda(mafhumnya):"Wahai manusia! Ucaplah 'Laa ilaaha illallah', kamu pastiberjaya!"
Marilah kita ucapkan kalimah ini: "Laa ilaaha illallah!" supayaianya menjadi sebati dibibir kita.... ucapkanlah serentak dengan denyutannadi, biar ia mengalir bersama arus aliran darah dan degupan jantung kita.Panjangkan dan fowardkan email ini kepada seramai mungkin saudara,sahabat, kenalan seislam dengan anda.........


P/S: Jika ada tersilap perkataan harap diperbetulkan dan jika sekiranya anda keliru, sila rujuk kepada hamba Allah yang arif dan bijaksana untuk panduan hidup kita, wallahua'lam..

0 comments: